Żywność ekologiczna w Polsce 2018

Published:: 25/01/2019 Author: kasialw

Żywność ekologiczna w Polsce w opiniach konsumentów i firm – 2018 – najnowszy raport o rynku żywności ekologicznej w Polsce.

Ilu jest aktualnie konsumentów żywności ekologicznej i kim oni są? Jakie segmenty konsumentów nie sięgają po ekożywność i dlaczego? Jaka jest znajomość i rola certyfikowanej żywności ekologicznej? Czy Polacy wolą certyfikowaną BIO żywność, czy może kupowaną bezpośrednio od rolnika? W raporcie znaleźć można odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Wyniki badania to cenne wskazówki dla firm planujących wejście na rynek ekożywności, firm działających już na tym rynku (w tym zarówno producentów, przetwórców, dystrybutorów, czy sprzedawców BIO żywności) , firm pozycjonujących swoją ofertę w kategoriach żywności zdrowej, naturalnej, funkcjonalnej, tradycyjnej, a także stowarzyszeń i wydawnictw poświęconych żywności ekologicznej.

Zakres tematyczny badania konsumenckiego:
Segmentacja konsumentów pod względem podejścia do ekożywności
Wizerunek żywności ekologicznej
Powody i bariery zakupu BIO żywności
Zakup i konsumpcja ekożywności (miejsca zakupu, rodzaje kupowanych produktów, częstotliwość zakupu, wydatki, kryteria wyboru, polska vs zagraniczna)
Znajomość unijnego certyfikatu i sprawdzanie podczas zakupów
Spontaniczna znajomość marek żywności ekologicznej
Zakup innych produktów ekologicznych
Źródła informacji na temat BIO żywności
Zdrowe odżywiania, czym jest dla Polaków i jaką rolę odgrywa w nim ekożywność

Zakres tematyczny badania biznesowego:
Powody i bariery zakupu żywności ekologicznej
Rola certyfikatu żywności ekologicznej
Ocena aktualnej i przyszłej sytuacji na rynku ekożywności
Diagnoza aktualnych celów i problemów branży BIO żywności
Źródła informacji na temat żywności ekologicznej
Kupowane i poszukiwane przez konsumentów kategorie produktów

Metoda i próba:
1. Badanie ilościowe CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków 15-65 lat; N=1000
2. Badanie ilościowe CAWI na celowej próbie firm z branży ekożywności (Producentów, Przetwórców, Dystrybutorów oraz Sprzedawców BIO żywności); N=100

Termin realizacji badania: październik – listopad 2018

Informacje na temat raportu udziela
Katarzyna Łozińska – Wróbel
Project Manager
e-mail: katarzyna.lozinska@imas.pl lub imas@imas.pl
tel.: + 48 71 77 10 800

Comments: 0