Instytut badawczy IMAS prowadzi badania dotyczące reklam i działań promocyjnych. W naszej ofercie znajdą Państwo badania reklam skrojone „na miarę” potrzeb, a także nasze gotowe, standardowe produkty, do których należą:

  • Power Tracking – trackingowa metoda badania percepcji i skuteczności reklamy danej marki na tle branży
  • Psychometr – test skuteczności wybranej reklamy telewizyjnej.
  • Ad Watch – ilościowy sondaż ad hoc, prowadzony na dużych reprezentatywnych próbach.

Zasadnicze tematy poruszane w badaniach reklam to ocena ich znajomości, ocena ich skuteczności (deklaracje zakupu), ocena atrakcyjności, znajomość szczegółów reklamy, trafność zapamiętania marki (branding) i inne.

Badania reklamy ad hoc

Badanie kreacji reklamowych oraz pre-testy reklam prowadzimy na każdym z poziomów przygotowania kreacji reklamowej:

  • koncept reklamowy,
  • początkowa wersja reklamy (np. storyboard, animatic, projekt plakatu),
  • ostateczna wersja reklamy (gotowy spot, plakat, ogłoszenie prasowe).

Stosowane metody:

  • zmodyfikowana wersja własnego testu reklam Psychometr z pytaniami rozszerzającymi ocenę rozumienia reklamy (stosowana głównie do gotowych spotów TV lub radiowych),
  • testy ad hoc in hall polegające na obejrzeniu reklamy oraz wywiadzie z ankieterem według kwestionariusza ustalonego z klientem (stosowane do oceny storyboardów, oceny opakowań, produktów, innych materiałów promocyjnych),
  • Zogniskowane wywiady grupowe (FGI),
  • Indywidualne wywiady pogłębione (IDI).