Znajdują się tu informacje prasowe zawierające wyniki badań konsumenckich i społecznych przeprowadzonych przez instytut IMAS oraz artykuły, w których wykorzystano opinie badaczy IMAS od roku 2008.

 

Artykuły z roku 2011


„Rosną obawy przed zakupami w sieci”

Rzeczpospolita, Piotr Mazurkiewicz, sierpień 2011

Badanie prowadzone przez IMAS razem z agencją Divante dotyczące zależności pomiędzy wyszukiwaniem informacji na temat produktów w internecie, a zakupem ich w realnym świecie (efekt ROPO) prowadzone metodą wywiadu telefonicznego CATI w maju 2011 na reprezentatywnej próbie n=1000 dorosłych Polaków. Dobór próby losowo-kwotowy.

„Internet przyciąga do sklepów”

Rzeczpospolita, Piotr Mazurkiewicz, lipiec 2011

Badanie prowadzone przez IMAS razem z agencją Divante dotyczące zależności pomiędzy wyszukiwaniem informacji na temat produktów w internecie, a zakupem ich w realnym świecie (efekt ROPO) prowadzone metodą wywiadu telefonicznego CATI w maju 2011 na reprezentatywnej próbie n=1000 dorosłych Polaków. Dobór próby losowo-kwotowy.

 

Artykuły z roku 2010


„Podlasie to lasy, piękne lasy, dużo lasów i puszcza”

Gazeta Wyborcza Białystok, Monika Kosz-Koszewska, październik 2010

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków z regionami Polski prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line we wrześniu 2010 na reprezentatywnej próbie n=490 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Z czym kojarzą się Kujawy? Olej i… morze”

Gazeta Wyborcza Toruń, Tomasz Ciechoński, wrzesień 2010

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków z regionami Polski prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w kwietniu 2010 na reprezentatywnej próbie n=468 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Lubelszczyzna? Makaron, Lublin, KUL, Perła i.. Palikot”

Gazeta Wyborcza Lublin, Małgorzata Domagała, lipiec 2010

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków z regionami Polski prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w maju 2010 na reprezentatywnej próbie n=490 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Najbardziej kojarzymy się z festiwalem”

Gazeta Wyborcza Opole, Mariusz Lodziński, lipiec 2010

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków z regionami Polski prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w styczniu i marcu 2010 na reprezentatywnej próbie n=976 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Wrocławscy pacjenci <raczej zadowoleni> z przychodni”

Gazeta Wyborcza Wrocław, Marzena Kasperska, czerwiec 2010

Badanie na zlecenie firmy Sygma dot. oceny wrocławskich przychodni prowadzone metodami: ankieta  bezpośrednia wśród pacjentów danej przychodni (n=1463), ocena ankietera w wizycie typu Mystery Shopping (n=23) oraz zebranie danych nt. działalności przychodni podanych przez przychodnię w Kwestionariuszu oceny przychodni (n=23) w dniach 14-29 stycznia 2010r.

„Nasza kultura: Wybierzmy „Ale Sztuki” 2009 r.”

Gazeta Wyborcza Zielona Góra, Artur Łukasiewicz, styczeń 2010

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w sierpniu 2009 na reprezentatywnej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

 

Artykuły z roku 2009


„Bardzo ważna promocja. Sportowy wizerunek Torunia.”

Dziennik Toruński „Nowości”, Radosław Kowalski, grudzień 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w listopadzie 2009 na reprezentatywnej próbie n=507 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Szmak: Radio Maryja nam nie pomaga”

Gazeta Wyborcza Toruń, Tomasz Ciechoński, grudzień 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w listopadzie 2009 na reprezentatywnej próbie n=507 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Rydzyk przegrywa z piernikiem i Kopernikiem”

Gazeta Wyborcza Toruń, Tomasz Ciechoński, grudzień 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w listopadzie 2009 na reprezentatywnej próbie n=507 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Białystok? Mróz, Jaga i Kononowicz”

Gazeta Wyborcza Białystok, Monika Kosz-Koszewska, listopad 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w październiku 2009 na reprezentatywnej próbie n=513 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Marcinkiewicz nadal wizytówką Gorzowa”

Gazeta Wyborcza Gorzów Wielkopolski, Kamil Siałkowski, październik2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line we wrześniu 2009 na reprezentatywnej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Jak się kojarzy Zielona Góra? Dobrze!”

Gazeta Lubuska, Alicja Bogiel, październik2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w sierpniu 2009 na reprezentatywnej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Katowice negatywnie ocenione przez internautów”

Gazeta Wyborcza Katowice, Przemyslaw Jedlecki, wrzesień 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w lipcu 2009 na reprezentatywnej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Polski internauta, towarzyski i łatwowierny”

Dziennik.pl, Katarzyna Świerczyńska, lipiec 2009

Badanie dla PBI dotyczące korzystania z Internetu prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w lipcu 2009 na reprezentatywnej, ważonej próbie n=505 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Niebezpieczna szczerość”

Rzeczpospolita, Jarosław Stróżyk, lipiec 2009

Badanie dla PBI dotyczące korzystania z Internetu prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w lipcu 2009 na reprezentatywnej, ważonej próbie n=505 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Na urlop wybieramy Europę”

Rzeczpospolita, Agnieszka Niewińska, lipiec 2009

Badanie własne dotyczące wyjazdów wakacyjnych prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w czerwcu 2009 na reprezentatywnej, ważonej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Wakacyjne marzenia internautów”

Portal Newsweek.pl, MOL, MG, lipiec 2009

Badanie własne dotyczące wyjazdów wakacyjnych prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w czerwcu 2009 na reprezentatywnej, ważonej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Internauci pytają: Warmia? A gdzie to jest”

Gazeta Wyborcza Olsztyn, Wojciech Grejciun, lipiec 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w czerwcu 2009 na reprezentatywnej, ważonej próbie n=502 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Z czym w Polsce kojarzy się stolica Podkarpacia”

Gazeta Wyborcza Rzeszów, Artur Gernand, lipiec 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w maju 2009 na reprezentatywnej próbie n=498 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Z czym kojarzą Opole internauci z całej Polski”

Gazeta Wyborcza Opole, Mariusz Lodziński, czerwiec 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line w kwietniu 2009 na reprezentatywnej próbie n=516 użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54.

„Eurowybory: wielu internautów niezdecydowanych”

Portal Dziennik Internautów, Marcin Maj, czerwiec 2009

Badanie na zlecenie PBI dotyczące udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego przeprowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego on-line na próbie 501 internautów w wieku 18-54 lata w dniach 14-18 maja.

„Siedem dni”

Wysokie Obcasy, Gazeta Wyborcza, dszad, marzec 2009

Badanie własne dotyczące stosowania kosmetyków i artykułów do pielęgnacji ciała prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat w okresie 1995 – 2008.

„Polowanie na niskie ceny”

Rzeczpospolita, Piotr Mazurkiewicz, marzec 2009

Badanie własne dotyczące oceny przez Polaków sytuacji ekonomicznej przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego (CATI) na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej (próba przed ważeniem n=1000) w lutym 2009.

„Katolicy we mgle”

Tygodnik Powszechny, Maciej Müller, Tomasz Ponikło, marzec 2009

Badanie własne dotyczące stosunku Polaków do wiary i polskiego Kościoła przeprowadzone na reprezentatywnej próbie n=1003 w wieku 15 lat i więcej w listopadzie 2008.

„Mocna strona wiary – tradycja”

Rzeczpospolita, Ewa K. Czaczkowska, marzec 2009

Badanie własne dotyczące stosunku Polaków do wiary i polskiego Kościoła przeprowadzone na reprezentatywnej próbie n=1003 w wieku 15 lat i więcej w listopadzie 2008.

„Panorama i Gucwiński rozsławiają Wrocław”

Polska-Gazeta Wrocławska, Marcin Torz, marzec 2009

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat w latach 2006 i 2008. 

„Polacy nie są przygotowani na wypadek katastrof”

Portal Onet, PH, styczeń 2009

Badanie własne dotyczące przygotowania Polaków na wypadek katastrof przeprowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat we wrześniu 2008.

„Polacy zdecydowanie mniej tęsknią za PRL”

Rzeczpospolita, Jarosław Stróżyk, styczeń 2009

Badanie własne dotyczące oceny Polaków poszczególnych okresów z historii Polski prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat w latach 2001 i 2008.

 

Artykuły z roku 2008


„Mam komórkę, więc jestem”

Dziennik, Magdalena Janczewska, grudzień 2008

Badanie własne dotyczące wpływu telefonu komórkowego na tożsamość człowieka przeprowadzone przez Internet na reprezentatywnej dla użytkowników Internetu ważonej próbie n=560 osób w wieku 18–54 lat. Dobór próby losowo-kwotowy.

„Telekomunikacyjne pułapki”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Małgorzata Cieloch, grudzień 2008

Badanie własne dotyczące posiadania przez Polaków telefonu stacjonarnego, komórkowego i Internetu prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Kogo Polacy chcą na Wigilii? Tuska”

Portal Dziennik.pl, bs, grudzień 2008

Badanie własne Omnibus-Online dotyczące Świąt przeprowadzone przez Internet na
reprezentatywnej dla użytkowników Internetu ważonej próbie n=560 osób w wieku 18–54 lat. Dobór próby losowo-kwotowy.

„Polacy i motoryzacja – raport 2008”

Portal Onet.pl, Cezary Krupski, grudzień 2008

Badanie własne dotyczące posiadania i planów zakupu samochodu prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Konsument nie dba o los pracownika”

Gazeta Wyborcza, Katarzyna Pawłowska-Salińska, grudzień 2008

Badanie dotyczące oczekiwań konsumenta względem przedsiębiorstw oraz trendom w działaniach komunikacyjnych korporacji prowadzone na zlecenie EURO RSCG SENSORS.

„Egzamin z promocji wciąż przed Bydgoszczą”

Portal Gazeta.pl Bydgoszcz, Jacek Gałęzewski, Aleksandra Lewińska, listopad 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Czy tradycyjna księgowość niebawem zacznie tracić klientów?”

Portal Gazeta.pl, netPR.pl, listopad 2008

Badanie dotyczące księgowości on-line prowadzone na zlecenie EURO RSCG SENSORS.

„Euro RSCG Poland prezentuje wyniki badania >Przyszłość marki korporacyjnej<„

Portal Gazeta.pl, netPR.pl, listopad 2008

Badanie dotyczące oczekiwań konsumenta względem przedsiębiorstw oraz trendom w działaniach komunikacyjnych korporacji prowadzone na zlecenie EURO RSCG SENSORS.

„Nie chcą wyjeżdżać do pracy”

Portal Gazeta.pl, Agata Kinasiewicz, listopad 2008

Badanie własne dotyczące planów wyjazdów zarobkowych Polaków za granicę prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Bydgoszcz leży nad morzem i jest bez wyrazu”

Portal mmBydgoszcz.pl, Ewa Stołowska, listopad 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Wielu Polakom Bydgoszcz z niczym się nie kojarzy”

Portal Wyborcza.pl, Aleksandra Lewinska, październik 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Pani Zemsta”

Wprost, Agnieszka Sijka, lipiec 2008

Badanie własne dotyczące zmian w zachowaniu kobiet pod względem agresywności prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Komórki pokonały telefony stacjonarne”

Rzeczpospolita, Jarosław Stróżyk, czerwiec 2008

Badanie własne dotyczące posiadania przez Polaków telefonu stacjonarnego, komórkowego i Internetu prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Lublin w oczach Polaków”

Portal mmLublin.pl, Renata S., maj 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Lublin? To KUL i samochód dostawczy”

Portal Gazeta.pl Lublin, Małgorzata Domagała, maj 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Zgubił nam się Szczecin”

Portal EMetro.pl, Katarzyna Włodkowska, maj 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Szczecin bardziej morski niż Gdańsk”

Gazeta Wyborcza Trójmiasto, Jolanta Kowalewska, maj 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Z czym się kojarzy Szczecin”

Kurier Szczeciński, Artur Ratuszyński, maj 2008

Badanie własne dotyczące skojarzeń Polaków ze stolicami województw prowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15 i więcej lat.

„Niepełnosprawni. Co myślą o nich bielszczanie?”

Portal Gazeta.pl Bielsko-Biała, fe, marzec 2008

Badanie dotyczące sytuacji niepełnosprawnych mieszkających w Bielsku-Białej prowadzone na zlecenie Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej.

„We Wrocławiu jest praca dla niepełnosprawnych”

Gazeta Wyborcza Wrocław, Paulina Drzastwa, marzec 2008

Badanie dotyczące sytuacji osób niepełnosprawnych prowadzone na zlecenie Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych.

„Co zrobić, żeby nie trafić na listę dłużników?”

Portal Nowoczesna Firma nf.pl, Monika Bekas-Nowak, styczeń 2008

Badanie dotyczące kredytów zaciąganych przez Polaków oraz publicznych rejestrów dłużników.

„Listy dłużników”

Portal www.gazetapodatnika.pl, Magdalena Stec, styczeń 2008

Badanie dotyczące kredytów zaciąganych przez Polaków oraz publicznych rejestrów dłużników.