Klienci zlecający nam badania cen chcą określić, jak dany produkt lub usługa są uzależnione (wrażliwe) od odpowiedniego ich poziomu. Sprawdzamy, czy klienci cenią produkt na tyle, że zgodzą się na jej wzrost (elastyczność cenowa), jaki wpływ ma cena produktu na jego postrzeganie i skłonność zakupu.

Tak więc te badania odpowiadają m. in. na poniższe pytania:

  • Jaka polityka cenowa i cena jest najwłaściwsza?
  • Jaka cena jest akceptowalna dla klienta?
  • Jakiej sprzedaży można się spodziewać przy danych cenach?
  • Jak zareaguje konsument na zmiany cen konkurencji?
  • Na jakiej podstawie należy ustalać cenę produktu? Postrzeganie ceny w porównaniu do jakości, cen konkurencji,
  • W jakich granicach powinniśmy różnicować cenę?
  • Jak ważna jest cena dla Klienta?
  • Czy konsumenci korzystają z promocji cenowych? Jak promocja cenowa wpływa na postrzeganie produktu?
  • Jaka jest elastyczność cenowa popytu? Czy wzrost cen spowoduje spadek liczby Klientów?
  • Wpływ ceny na wizerunek marki