Badania nad nowym produktem lub jego koncepcją, jak również w badaniach w sytuacji zmiany opakowania lub nazwy staramy się odpowiedzieć m. in. na następujące pytania badawcze:

  • Czy istnieje potrzeba zmiany produktu? Relaunching?
  • Jaki powinien być nowy produkt? (parametry, cena, rodzaje, opakowanie, nazwa, smak)
  • Czym powinien wyróżniać się produkt na tle produktów konkurencyjnych?
  • Jakie są reakcje na nowy produkt/ skojarzenia z nowym produktem?
  • Jakie są wady i zalety nowego produktu?
  • Jakie są propozycje zmian w nowym produkcie?
  • Jak oceniany jest nowy produkt na tle produktów obecnych na rynku?
  • Które segmenty konsumentów będą nim zainteresowane?
  • Jakie są potencjalne bariery motywacyjne do zakupu nowego produktu?
  • Jakie będą efekty wprowadzenia nowego produktu dla konkurentów i własnych produktów?