Badanie fanów Marka Krajewskiego

Published:: 10/03/2015 Author: IMAS International
Na przełomie sierpnia i września 2014 r. przeprowadziliśmy badanie wśród czytelników Marka Krajewskiego. Ponad 1800 wartościowych wywiadów i wysokie statystyki wypełnienia ankiety – to efekt naszych działań.

Badanie zrealizowaliśmy na zlecenie naukowców z Uniwersytetu Wrocławskiego, a jego celem było określenie profilu psychologicznego czytelników mistrza polskiego kryminału. Przeprowadziliśmy je za pomocą ankiety internetowej, do której zapraszaliśmy respondentów mailowo (baza wydawnictwa Znak), w artykułach w serwisie lubimyczytać.pl oraz w postach na facebookowych profilach Wydawnictwa Znak i Marka Krajewskiego. Stworzyliśmy też dedykowaną stronę internetową, na której chętni mogli poznać warunki badania.

Oficjalny profil Marka Krajewskiego

Odzew przerósł nasze oczekiwania. Celem było pozyskanie co najmniej 200 ankiet, tymczasem zdobyliśmy ponad 1800 wartościowych wywiadów – podkreśla Marcin Piwowarczyk, szef badań online IMAS International. Statystyki wypełniania były wysokie, bo spośród 4309 osób, które rozpoczęły ankietę, zakończyło ją 43%. – Świadczy to o wysokiej motywacji respondentów do ukończenia badania – dodaje Marcin Piwowarczyk.

Uczestnicy mogli wygrać najnowszą książkę Marka Krajewskiego pt. „Władca liczb”. Co więcej, dzięki współpracy z wydawnictwem Znak, które jest wyłącznym dystrybutorem powieści pisarza, 77 zwycięzców konkursu otrzymało książki, jeszcze zanim kryminał trafił do księgarń.

Respondenci odpowiadali szczerze na pytania. Odsetek osób, które odrzuciliśmy podczas procedur kontrolnych umieszczonych w ankiecie wyniósł zaledwie 3%. Zastosowaliśmy testy analizujące spójność odpowiedzi i czas wypełnienia, jak również wstawiliśmy test uważnego czytania.

Comments: 0

Pozostaw komentarz

pole obowiązkowe

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.