W zeszłym roku przygotowaliśmy pierwszą firmową paczkę – dla Pani Marii (76 lat) i jej syna (54 lat). Obdarowana rodzina potrzebowała przede wszystkim dóbr pierwszej potrzeby – żywności i odzieży. Przekazaliśmy kilkanaście pięknie opakowanych kartonów do magazynu na wrocławskim Ostrowie Tumskim.
Współpraca badawcza
Po tym doświadczeniu IMAS postanowił wesprzeć Stowarzyszenie WIOSNA tym, co potrafi robić najlepiej – badaniami. W tym roku wykonaliśmy duże badanie wśród osób, które znają projekt Szlachetnej Paczki, ale dotychczas nie angażowały się w niesienie pomocy. Wyniki pomogły zrozumieć, które materiały promocyjne są szczególnie zachęcające do współpracy, jakie są z nimi skojarzenia i w jakim kierunku powinien podążać rozwój komunikacji.
Katarzyna Bułka ze Stowarzyszenia WIOSNA podkreśla –
„Badanie dostarczyło mnóstwa informacji, które otworzyły nam oczy na tworzone przez nas materiały i ich oddziaływanie. Okazało się, że spojrzenie na naszą organizację oczami osób, które do tej pory w żaden sposób nie włączyły się w działania WIOSNY, otwiera nowe perspektywy i daje do myślenia! Ważne w kontekście naszych działań są także informacje dotyczące gotowości do regularnych wpłat oraz wiedza na temat sposobów na zachęcenie ludzi do wspierania NGO-sów.”
IMAS planuje przeprowadzenie jeszcze jednego projektu badawczego w tym roku, tym razem będzie to test odbioru tegorocznej komunikacji Szlachetnej Paczki podczas trwania jej kampanii. To badanie będzie miało szczególne znaczenie dla Stowarzyszenia, bo – jeżeli zajdzie taka potrzeba – umożliwi mu szybką zmianę kierunku kampanii.