Żywność ekologiczna w Polsce w opiniach konsumentów 2019 – najnowszy raport o rynku żywności ekologicznej w Polsce.
Po raz kolejny zapraszamy do lektury raportu poświęconego żywności ekologicznej. W porównaniu do ubiegłej fali poszerzyliśmy badanie o nowe tematy, takie jak: moment podjęcia przez konsumentów decyzji o zakupie ekożywności po raz pierwszy (kiedy to było i co ich do tego skłoniło?), kategorie kupowanych produktów ekologicznych, częstotliwość oraz miejsca ich zakupu, sprawdzono który z elementów marketingu mix odgrywa największą rolę w rozpoznawalności ekoproduktów na tle innych produktów w sklepie, dopytano zarówno o spontaniczną, jak wspomaganą znajomość euroliścia oraz marek żywności organicznej. Dodatkowo raport zawiera opinie konsumentów na temat dodatków do żywności, w tym oleju palmowego.
Wyniki badania to cenne wskazówki dla firm planujących wejście na rynek ekożywności, firm działających już na tym rynku (w tym zarówno producentów, przetwórców, dystrybutorów, czy sprzedawców BIO żywności), firm pozycjonujących swoją ofertę w kategoriach żywności zdrowej, naturalnej, funkcjonalnej, tradycyjnej, a także stowarzyszeń i wydawnictw poświęconych żywności ekologicznej.
Zakres tematyczny badania:
- Znajomość i znaczenie pojęcia żywności ekologicznej
- Pierwszy zakup ekożywności
- Zwyczaje zakupowe żywności ekologicznej (częstotliwość, rodzaje i miejsca zakupu poszczególnych kategorii)
- Rozpoznawanie ekożywności
- Znajomość i rola certyfikatu żywności ekologicznej
- Znajomość marek żywności ekologicznej
- Zakup innych produktów ekologicznych
- Akceptacja oleju palmowego i innych dodatków do żywności
Metoda i próba:
Badanie ilościowe CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków 15-65 lat; N=1028
Termin realizacji badania: październik 2019
Informacje na temat raportu udziela
Katarzyna Łozińska – Wróbel
Project Manager
e-mail: katarzyna.lozinska@imas.pl lub imas@imas.pl
tel.: + 48 71 77 10 800