Instytut badawczy IMAS prowadzi badania dotyczące reklam i działań promocyjnych. W naszej ofercie znajdą Państwo badania reklam skrojone „na miarę” potrzeb, a także nasze gotowe, standardowe produkty, do których należą:
- Power Tracking – trackingowa metoda badania percepcji i skuteczności reklamy danej marki na tle branży
- Psychometr – test skuteczności wybranej reklamy telewizyjnej.
- Ad Watch – ilościowy sondaż ad hoc, prowadzony na dużych reprezentatywnych próbach.
Zasadnicze tematy poruszane w badaniach reklam to ocena ich znajomości, ocena ich skuteczności (deklaracje zakupu), ocena atrakcyjności, znajomość szczegółów reklamy, trafność zapamiętania marki (branding) i inne.
Badania reklamy ad hoc
Badanie kreacji reklamowych oraz pre-testy reklam prowadzimy na każdym z poziomów przygotowania kreacji reklamowej:
- koncept reklamowy,
- początkowa wersja reklamy (np. storyboard, animatic, projekt plakatu),
- ostateczna wersja reklamy (gotowy spot, plakat, ogłoszenie prasowe).
Stosowane metody:
- zmodyfikowana wersja własnego testu reklam Psychometr z pytaniami rozszerzającymi ocenę rozumienia reklamy (stosowana głównie do gotowych spotów TV lub radiowych),
- testy ad hoc in hall polegające na obejrzeniu reklamy oraz wywiadzie z ankieterem według kwestionariusza ustalonego z klientem (stosowane do oceny storyboardów, oceny opakowań, produktów, innych materiałów promocyjnych),
- Zogniskowane wywiady grupowe (FGI),
- Indywidualne wywiady pogłębione (IDI).