Prowadząc badanie dystrybucji sprawdzamy, jak wygląda struktura kanałów dystrybucji, jaka jest liczba i jakość pośredników, gdzie zlokalizowane są magazyny i punkty sprzedaży detalicznej. Określamy w ten sposób, czy dana sieć dystrybucji jest efektywna i wykonuje należycie powierzone jej zadania.
Poniżej znajdują się przykładowe pytania badawcze używane podczas badań dystrybucji:
- Obecne kanały dystrybucji
- Jak dystrybuować produkty? Jakimi kanałami? Które są najskuteczniejsze?
- Jak sprawdzić jakość kanałów dystrybucji?
- Jaka jest jakość obsługi Klientów w kanałach dystrybucji?
- Kim są nasi dystrybutorzy?
- Jakie metody sprzedaży są wykorzystywane przez dystrybutorów?
- Jak dystrybutorzy postrzegają naszą firmę oraz jakie są ich propozycje zmian w procesie obsługi, dostawie, jakości i wyborze produktów, zamówieniach, reklamacjach itp.?
- Lojalność partnerów handlowych