Poniżej zamieściliśmy zagadnienia, które mogą znaleźć się w zapytaniu ofertowym i które pozwolą nam szybko przygotować odpowiednią ofertę. Jest to propozycja, którą można wzbogacić o pewne elementy lub usunąć niektóre z nich.
Elementy zapytania ofertowego:
- Opis problemu marketingowego (opis rynku, specyfika działalności firmy, kategorie produktów, zarys strategii)
- Cele badania
- Preferowany rodzaj badania (np. zogniskowane wywiady grupowe tzw. fokusy, badanie telefoniczne CATI, testy produktów, sondaże, inne)
- Kryteria doboru respondentów do próby (wiek, płeć, używanie określonych produktów, inne)
- Wielkość próby
- Zasięg terytorialny badania (międzynarodowe, ogólnopolskie, regionalne, w dużych miastach, inne)
- Forma wyników (raport, dane statystyczne, tabele z wynikami, prezentacja, inne)
- Termin badania (termin rozpoczęcia i zakończenia badania)
- Zakładany budżet
- Inne istotne informacje