W 2005 roku powstał nasz internetowy panel badawczy IMAS Online. Liczba ankiet internetowych we wszystkich realizowanych przez nas projektach ilościowych przerosła w tym okresie liczbę ankiet realizowanych innymi metodami łącznie.
Podstawą dobrego panelu badań online jest jakość bazy respondentów.
Dążymy do tego na szereg sposobów:
- Rekrutujemy z bardzo zróżnicowanych miejsc (social media, mailingi, rekrutacja w trakcie badań tradycyjnych, referencje i polecenia, reklamy banerowe, SEO, SEM, itp.) w celu zachowania różnorodności osób;
- Weryfikujemy panelistów poprzez dwustopniową procedurę dołączania respondentów do panelu, co zapobiega wielokrotnej rejestracji tej samej osoby lub przez mechanizmu typu bot;
- Aktywnie zarządzamy panelem, tzn. na bieżąco są prowadzone takie prace jak:
- rekrutacja nowych uczestników,
- rejestrowanie i analizowanie historii uczestnictwa,
- kontrola poprawności informacji podawanych przez panelistów,
- usuwanie respondentów naruszających postanowienia regulaminu,
- regularne badania satysfakcji panelistów (uczestniczy w nich losowa próbka).
- Wzmacniamy wewnętrzną motywację respondentów poprzez stosowanie dobrych praktyk w kontaktach z naszymi panelistami, za co odwdzięczają się starannością i zaangażowaniem w pracę przy naszych projektach:
- dbamy, by wynagrodzenie było wypłacane jak najszybciej i na dogodnych warunkach,
- wypracowaliśmy mechanizmy inteligentnego zapraszania respondentów do badań, które na bieżąco monitorują i wysyłają zaproszenia tylko do odpowiednich osób potrzebnych do realizacji projektu, dzięki czemu redukujemy ilość osób zapraszanych i odrzucanych na początku ankiety,
- dedykowani pracownicy niezwłocznie odpowiadają na pytania i uwagi przekazywane przez naszych panelistów drogą mailową i telefoniczną,
- zapobiegamy wystąpieniu efektu „zawodowego respondenta” poprzez równomierne zapraszanie do badań panelistów (nie dzielimy ich na „szybszych” i „wolniejszych”, stosujemy stosunkowo niewysokie wynagrodzenie za udział i wzmacniamy postawę motywacji wewnętrznej,
- Stosujemy się do aktualnych międzynarodowych wytycznych dotyczących standaryzacji procesu zarządzania panelem i badaniami online.
Możemy realizować badania na panelu w dwojaki sposób:
- jeśli dysponujecie Państwo własnym systemem ankietowym – wysyłamy po prostu zaproszenie do wypełnienia ankiety na przesłanym przez Państwa linku.
- w sytuacji, gdy nie macie Państwo możliwości zaprogramowania własnej ankiety, utworzymy dla Was odpowiedni skrypt ankiety, zrealizujemy projekt na próbie z naszego panelu i po kilku dniach dostarczymy wyniki w formie danych i/lub raportu.
Program PKJPA
W nawiązaniu do najnowszych praktyk i rekomendacji w zakresie zarządzania internetowym panelem badawczym, IMAS przygotował dokument zawierający informacje dla klientów – zachęcamy do pobrania Polityki Jakości Panelu (PDF).