Mamy przyjemność zaprezentować Państwu nasze odpowiedzi na 28 pytań ESOMAR pomocnych przy kupowaniu baz respondentów do badań internetowych.
„Głównym celem sformułowania poniższych 28 pytań było zwiększenie przejrzystości i pogłębienie świadomości w zakresie pojęć kluczowych dla badaczy, poszukujących najodpowiedniejszych prób respondentów dla prowadzonych przez siebie prac. Innymi słowy, pytania mają za zadanie pomóc ustalić, czy internetowe bazy respondentów są w stanie zaspokoić potrzeby danego projektu badawczego. Obecny zestaw pytań zastąpił istniejące wcześniej „26 pytań pomocnych przy kupowaniu baz respondentów do badań internetowych”.
ESOMAR uaktualnił ich treść tak, by dostosować je do szybkiego tempa rozwoju stosowanych rozwiązań. 28 Pytań stanowi uzupełnienie stworzonych przez ESOMAR wytycznych do prowadzenia badań online (ESOMAR’s Guideline to Online Research), określających szczegółowo prawne i etyczne zasady postępowania w badaniach z wykorzystaniem nowych technologii. Zawarte są tam również wskazówki do formułowania polityki prywatności, wykorzystania cookies, pobierania plików oraz stosowania rozwiązań mobilnych.”
cytat za ESOMAR, więcej na stronie esomar.org/28-questions